O nás

Kapela Osaka vznikla roku 2005 a to v původní sestavě Martin Novák, Michal Horáček, Alena Hořčičková, Martin Purma a Jaroslav Tribula. Sestava se po několik let obměňovala na místě zpěvačky, baskytaristy i  bubeníka. Zakrátko opouští kapelu Martin Purma (basa), jehož místa se hrdě ujal Josef Holý. Jádro známé jako Márfy, Myšák a Alena vydrželo od začátku svého působení až do roku 2009.

Zpěvačka Alena odchází na mateřskou dovolenou a její místo zaujímá mladá talentovaná Andrea Patočková, dosud zpíváním v kytarové kapele nepolíbená. Basové kytary se po Pepovi ujímá Jarda Mechow. Místo za bicími vystřídalo hned několik osobností, mezi nimi byli např. Jaroslav Šmída či žíjící hradecká  legenda Jarda Muzikant (Rotace aj.)

Po několikanásobném střídání se zdálo, že stolička za bicími je snad prokletá, nicméně se na nás usmálo štěstí v podobě Pavla (Pavlíka) Landsmana ml. – jablko nepadá daleko od stromu. Sestava  Andrea, Marfy, Myšák, Pavlík a  Jarda vydržela v nezměněné podobě až do roku 2015, kdy rockové srdce táhne Pavlíka z našich přeci jenom poněkud širších pop-rockových vod do metalového bahna…, kde se mu, zdá se, líbí nejvíce. Andreu nahrazuje Zdena Jelínková z Předměřic nad Labem s výraznějším rockovým  projevem.

Přechodné období hledání nového bicmena je díky konexím Marfyho (inzeráty jsou naho..o?) ukončeno hostováním zkušeného profíka Jaromíra (Míry) Orliva, který na akce přijíždí (nejen kvůli  lásce k muzice) až z Ostravy… Jeho nadhled a zkušenosti dodávají našim starým flákům novou krev, ovšem hraní v několika kapelách i vzdálené dojíždění jsou pro kapelu poněkud limitující.

Kolem poloviny roku 2015 v kapele dozrává situace k další obměně. Za bicí soupravu usedá budoucí maturant Petr (Péťa) Švásta. Tentokrát se inzerce na hradeckých ZUŠ opravdu vydařila, ovšem až po zásahu Petrovy babičky…  Jinak by k nám – starým pákám – asi nenastoupil 🙂  Petr svým věkem nejenže  výrazně snížil věkový  průměr  kapely :-), ale především zpřesnil  rytmickou sekci.

Do souboru se po mateřské dovolené vrací Alena (již jako Vondráčková – není příbuzná se slavnější Helenkou), takže repertoár souboru obohacujeme o nejméně 20 nových převážně pop-rockových a rockových písní. Obě  zpěvačky –  Zdena  i  Alena – se bezvadně doplňují, což se líbí ostatním členům souboru.    Zároveň ovšem sílí přesvědčení, že jedna elektrická a jedna akustická kytara jsou na nastolený trend málo, a že by to chtělo posílit o další elektrickou kytaru… (Nehrajeme totiž (jen) pro peníze jako dvoučlenné nebo tříčlenné kapely se samohrajkami, takže jeden člověk v kapele navíc nás nemůže rozhodit). Do slušně rozjeté kapely tedy naskakuje další Jaromír (Míra) Lhoták. Kapela s novou energií zkouší, leč slibný rozjezd je cca po půlroce zbržděn jeho odchodem a posléze i odchodem zpěvačky Aleny. Po této citelné ztrátě do souboru přichází Dan Černín, velký pohodář a kamarád, který chápe, že jen modrá krev mu nezaručuje privilegované postavení  🙂 , a proto se pilně a rychle učí repertoár kapely. Kromě toho je jeho velkou zásluhou, že zplodil syna Martina, díky němuž se Osaka konečně dočkala těchto stránek :-). Dane, děkujeme.

Nejnovější posilou, jak doufáme trvalejší, je zpěvačka Katka, která si premiéru odbyla při hostování Osaky v Dolním Přímu (support kapele Vendeta-rock) 25. 2. 2017. Kapela Osaka není uzavřenou společností, vždy mezi sebou rádi uvítáme bývalé hrající  nebo i současné  muzikanty ze spřátelených kapel –  kytaristu Vlastu Lukšíka z kapely UNISONO a jiné, viz Fotogalerie.

Vzhledem k vytíženosti bubeníka Petra, Osaka byla nucena hledat alteraci, a to i vzhledem k rostoucímu zájmu o naši produkci. Takže v současné době za bicími budete vidět (i slyšet 🙂 ) Markétu Krejčovou anebo také Petra Švástu. Ano, takto v souladu s trendem EU budeme genderově na pódiu vyváženější, i když muži zatím vedou 4:2…

Repertoár zahrnuje písničky širšího časové období, od „zlatých šedesátých“ až po devadesátá  léta, které v bigbeatové, rockové, folkové a popové hudbě považujeme za nejplodnější.

Kapela diponuje vlastním kvalitním zvukovým zařízením, ovšem nezříká se ani spolupráce s externím zvukařem. Vlastními silami je schopna zabezpečit ozvučení komornějších prostor (např. salonku či sálu pro desítky až stovky osob) až po menší venkovní open-air areály (např. taneční parket, hřiště aj. pro několik stovek osob).